مرحله 1: پوست خود را کاملاً تمیز کنید

روز خود را با شستن صورت خود با یک پاک کننده ملایم شروع کنید تا کثیفی، چربی و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید. از آب ولرم استفاده کنید و صورت خود را به آرامی حدود 30 ثانیه ماساژ دهید تا به باز شدن منافذ پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک کند. صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شود و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

مرحله 2: پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک می کند، که می تواند باعث آکنه و تیرگی شود. از یک اسکراب لایه بردار ملایم یا یک لایه بردار شیمیایی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. هنگام لایه برداری ملایم باشید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

مرحله 3: از تونر استفاده کنید

تونرها به تعادل سطح pH پوست شما کمک می کنند و هر گونه ناخالصی باقی مانده را پس از پاکسازی از بین می برند. یک تونر بدون الکل انتخاب کنید که پوست شما را خشک نکند. یک پد پنبه ای آغشته به تونر را روی صورت و گردن خود بمالید و به آرامی داخل آن بمالید.

مرحله 4: از سرم استفاده کنید

سرم‌ها فرمول‌های غلیظی هستند که حاوی مواد فعالی هستند که می‌توانند نگرانی‌های خاص پوست مانند آکنه، پیری یا هیپرپیگمانتاسیون را برطرف کنند. سرم حاوی رتینول، ویتامین C یا نیاسینامید را انتخاب کنید که می تواند به بهبود بافت و روشنایی پوست کمک کند.

مرحله 5: از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب‌کننده‌ها به حفظ مزایای مراحل قبلی کمک می‌کنند و پوست شما را در طول روز هیدراته نگه می‌دارند. مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی هیالورونیک اسید، سرامید یا نیاسینامید باشد که می‌تواند به حفظ رطوبت، حمایت از سد پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

مرحله 6: از کرم دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف چشم شما ظریف است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. از کرم دور چشم حاوی کافئین، پپتید یا ویتامین K برای کاهش پف، سیاهی دور چشم و خطوط ریز استفاده کنید. مقدار کمی از کرم دور چشم را به آرامی دور چشم و زیر چشمانتان بزنید.

مرحله 7: ماسک صورت بزنید

ماسک‌های صورت می‌توانند دوز شدیدی از مواد مغذی و فعال را برای پوست شما فراهم کنند. ماسکی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند زغال سنگ، خاک رس یا جلبک باشد تا پوستتان را تمیز کند، یا ماسکی حاوی هیالورونیک اسید، کلاژن یا گلیسیرین برای آبرسانی و حجیم کردن پوستتان انتخاب کنید. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس بشویید.

مرحله 8: از درمان لکه بینی استفاده کنید

اگر لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه یا سرسفید دارید، از درمان لکه‌ای حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید یا روغن درخت چای استفاده کنید تا ظاهر آن‌ها را کاهش دهد. قبل از استفاده از بقیه محصولات مراقبت از پوست، مقدار کمی از لک را روی ناحیه آسیب دیده مالیده و بگذارید خشک شود.

مرحله 9: کرم ضد آفتاب بزنید

کرم ضد آفتاب بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است، به خصوص در طول روز. یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 انتخاب کنید و آن را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. هر دو ساعت یکبار یا بلافاصله بعد از شنا یا تعریق مجدد استفاده کنید.

مرحله 10: آرایش خود را تنظیم کنید

اگر قصد دارید آرایش کنید، آرایش خود را با اسپری تنظیم کننده حاوی مواد تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، بابونه یا چای سبز تنظیم کنید. این به آرایش شما کمک می کند مدت بیشتری در جای خود باقی بماند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید.

مرحله 11: به اندازه کافی بخوابید

خواب برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است. هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید تا به پوست خود فرصت دهید تا خود را ترمیم و بازسازی کند.

مرحله 12: هیدراته بمانید

در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را از درون به بیرون هیدراته نگه دارید. حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید و از نوشیدنی‌های شیرین که می‌توانند پوست شما را کم‌آبی کنند، خودداری کنید.

20 نکته برای بهینه سازی روال مراقبت از پوست

نکته 1: از یک پاک کننده ملایم مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

نکته 2: برای از بین بردن سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست، به طور مرتب لایه برداری کنید.

نکته 3: برای متعادل کردن سطح pH پوست و حذف ناخالصی ها از یک تونر استفاده کنید.

نکته 4: از یک سرم یا محصول درمانی برای رفع نگرانی های خاص پوست استفاده کنید.

نکته 5: از مرطوب کننده ای استفاده کنید که مناسب نوع پوست و نگرانی شما باشد.

نکته 6: برای رفع نگرانی های اطراف پوست ظریف زیر چشم از کرم دور چشم استفاده کنید.

نکته 7: یک یا دو بار در هفته از ماسک صورت برای دوز شدید مواد مغذی و فعال استفاده کنید.

نکته 8: برای هدف قرار دادن لکه ها و عیوب خاص از درمان های لکه دار استفاده کنید.

نکته 9: هر روز از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

نکته 10: آرایش خود را با یک اسپری تنظیم کننده تنظیم کنید تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید و آرایش خود را در جای خود نگه دارید.

نکته 11: هر شب به اندازه کافی بخوابید تا پوست شما بتواند خود را ترمیم و بازسازی کند.

نکته 12: با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز هیدراته بمانید.

لیست روش های جدید:

  1. پاکسازی مضاعف: خود را تمیز کنیددو بار پوست، یک بار با یک پاک کننده ملایم و یک بار با یک پاک کننده لایه بردار برای از بین بردن سلول های مرده و ناخالصی های پوست.
  2. اسانس: از یک اسانس استفاده کنید، یک سرم سبک و آبکی که حاوی مواد فعال است و به افزایش نفوذ سایر محصولات مراقبت از پوست کمک می کند.
  3. نانو ذرات: از محصولات مراقبت از پوست حاوی نانوذرات مانند سیلیس یا اکسید روی استفاده کنید تا مواد فعال را به عمق پوستتان برسانید.

منابع :

  1. “انجیل مراقبت از پوست” نوشته دکتر سام بانتینگ
  2. “The Skin Nerd” اثر دکتر جنیفر آنیستون
  3. “انقلاب مراقبت از پوست” اثر دکتر باربارا استورم

توجه: این مراجع لینک یا آدرس اینترنتی نیستند، بلکه عناوین کتاب های معتبر در مورد مراقبت از پوست هستند که اطلاعات جامعی در مورد روال ها و تکنیک های مراقبت از پوست ارائه می دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...